Екологізація
та планетаризація свідомості молодшого школяра
вчитель
початкових класів, спеціаліст І категорії
« Старший вчитель»
Запорізька загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів № 12 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса: м. Запоріжжя,пр.Моторобудівників,60
Телефон: (0612) 65-01-14
E-mail: school12.zp@gmail.com
Сайт: zpschool12.wordpress.com
Директор: Коваленко Оксана Миколаївна
Провідна ідея досвіду полягає в тому, що використання в навчально-виховному процесі екологічного календаря сприяє підвищенню якості екологічної просвіти учнів,
екологізації та планетаризації свідомості молодшого школяра.
Обґрунтування актуальності та перспективності
досвіду. Повага до
природи визнана однією з фундаментальних цінностей у Декларації тисячоліття ООН. Зміни у
ставленні до природи, у поведінці в довкіллі людини, суспільства – це передумови
зміни моделей споживання і життєдіяльності. Відсутність духовності, екологічної культури – чи
не найважливіший чинник, який стримує перехід до сталого розвитку і вирішення
найгостріших екологічних проблем людства, цивілізації. Здатність застосовувати
різноманітні одержані екологічні знання й досвід у повсякденних життєвих
ситуаціях, керуючись пріоритетністю екологічних цінностей, -і є усвідомлення
особистої причетності до екологічних проблем і відповідальності за екологічні
наслідки власної побутової діяльності та свідоме наступне ресурсозбереження. Саме тому необхідно екологізувати освіту,створити
умови для усвідомлення дитиною власного місця в системі екологічних
цінностей. Отже, сучасна школа вимагає оновлених та направлених на здобуття
певних знань про природу; набуття актуального екологічного досвіду для подальшого
гармонійного розвитку суспільства та
країни.
Стисла анотація досвіду. З метою формування в дитини природознавчої компетентності запропоновано та обґрунтовано використання в освітньому процесі
річного екологічного календаря, який містить дати, що мають безпосередній
стосунок до збереження, охорони навколишнього середовища та ощадливого ресурсовикористання. Практичне впровадження роботи базується на тому, що
кожного місяця вибрана провідна дата, навколо якої побудована подальша
просвітницька робота як навчального, так і виховного напрямків. За шляхи формування екологічної
свідомості дітей пропонується взяти інтеграцію екологічних знань, оцінки
екологічної ситуації та екологічної поведінки. Всі ці етапи в комплексі забезпечують успішну роботи з екологічного
виховання у початковій школі.
Результати впровадження досвіду. Завдяки
спланованій діяльності в учнів формується
процес накопичення естетичних вражень, отриманих від спілкування з
природою, вони вчаться берегти і примножувати
її багатства. Також навчаються оцінювати
негативне і бездумне ставлення до природи. У дітей розвиваються комунікативні,
творчі здібності і вміння робити висновки, відстоювати свою думку, презентувати
свої дослідження мультимедійними засобами.
Репрезентація
досвіду. Досвід презентувався на рівні
навчального закладу, опублікований
на блозі http://frekken16.blogspot.com/

Комментариев нет:
Отправить комментарий