3 клас
ПРИРОДОЗНАВСТВО
(68 годин на
рік)
Кількість годин на тиждень:
2 год.
Кількість годин у 1 семестрі:
32 год.
Практична частина навчальної
програми:
-
практичні
роботи — 7;
-
навчальний
проект —3 ;
-
контрольна
робота —2.
Література:
- Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою 1-4 класи. Київ, Видавничий дім «Освіта», - 2012 р.
- Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів (1-4 класи). Тернопіль, Мандрівець, 2015р.
- Природознавство. Підручник для 3 кл. Ірина Грущинська: - К.: Видавничий дім «Освіта», - 2013 р.
Розділ
1. Вступ. Вода. (10/10 год.)
Знати:
-
способи
опріснення води;
-
температуру
плавлення льоду та кипіння води;
-
значення
води для судноплавства;
-
утворення
ярів, ущелин та печер;
-
розуміє
важливість вивчення властивостей води для практичних потреб людини.
Вміти:
-
спостерігає
та виконує деякі досліди, що демонструють властивості води;
-
наводить
приклади розчинних та нерозчинних у воді речовин;
-
використання
води у побуті;
-
досліджує
розчинність речовин, що використовуються у побуті;
-
пояснює
властивості води у природі; існування води у трьох станах;
-
називає
приклади практичного використання людиною знань про властивості води.
№ п/п
|
№ в
темі
|
Тема уроку
|
Кіль-кість
годин
|
Дата
|
Забез-печення
|
|
за
планом
|
корекція
|
|||||
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
|
Вступ. Різноманітність
природи. Вивчення природи людиною. Підбиття підсумків спостережень за
природою влітку. Завдання для спостережень за природою восени.
Вплив Сонця на природу.
Вода в природі. Властивості рідин на прикладі води. Три стани води. Значення
трьох станів води для життя на землі.
Температура
плавлення льоду та кипіння води. Вода — розчинник. Розчинні та нерозчинні
речовини. Практична робота. Дослідження розчинності речовин, що
використовуються у побуті.
Світовий океан, його частини. Прісна та морська вода.
Розподіл запасів прісної води на Землі. Практична робота. Порівняння властивостей води та інших речовин.
Як людина використовує властивості води?
Охорона водойм.
Навчальний проект: «Вода-руйнівник чи
вода-рятівник?»
Узагальнення
знань з теми “Вступ. Вода”. Самостійна
робота.
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
02.09
06.09
09.09
13.09
16.09
20.09
23.09
27.09
30.09
04.10
|
ст. 5-7
ст. 10-12
ст. 10-12
ст. 13-17
ст. 13-17
ст.18-19
ст. 20-21
ст. 22-23
ст. 24-25
|
Розділ 2. Повітря ( 5 / 4
год)
Знати:
-
називає
склад повітря та його властивості;
-
приклади
джерел забруднення повітря;
-
значення
кисню для життя людини;
-
розуміє,
що повітря над сушею нагрівається й охолоджується швидше, ніж над водною
поверхнею.
Вміти:
-
досліджувати
властивості повітря;
-
встановлювати
джерел забруднення повітря у своєму довкіллі;
-
застосовувати
на практиці знання про склад повітря і властивості повітря, його охорону від
забруднення.
№ п/п
|
№ в темі
|
Тема уроку
|
Кіль-кість годин
|
Дата
|
Забез-печення
|
|
За планом
|
корекція
|
|||||
11
12
13
14
|
1
2
3
4
5
|
Газоподібні речовини.
Повітря як суміш речовин, його склад та властивості.
Розширення газів за
нагрівання. Рух повітря.
Нагрівання та охолодження
повітря над сушею та водною поверхнею.
Практична робота.
Дослідження властивостей
газоподібних речовин на прикладі повітря.
Рух повітря. Поняття про виникнення вітру.
Як людина використовує властивості повітря?
Охорона повітря
.
Самостійна робота.
Узагальнення
знань з теми “Повітря”. Контрольна
робота №1 з тем : “Вступ. Вода”, “Повітря”. ТБ
|
1
1
1
1
1
|
07.10
11.10
18.10
21.10
|
ст.28-33
ст.31-33
ст.34-35
ст.36-39
ст.40-41
|
Розділ 3. Корисні копалини.
Ґрунти. ( 9/9 год.)
Знати:
-
має
уявлення про гірські породи, корисні копалини та способи їхнього видобутку; про
склад ґрунту;
-
розуміє
значення корисних копалин для людей та необхідність їхнього збереження;
-
використання
корисних копалин;
-
характеризує
значення ґрунту у природі.
Вміти:
-
розпізнає
гірські породи; зразки корисних копалин;
-
моделює
життєві ситуації, вибирає допустимі форми поведінки.
№ п/п
|
№ в темі
|
Тема уроку
|
Кіль-кість годин
|
Дата
|
Забез-печення
|
|
за планом
|
корекція
|
|||||
15
16
17
18
19
20
21
22
23
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|
Поняття про гірські породи,
їх різноманітність.
Корисні копалини- гірські породи, які
використовує людина.
Види корисних копалин ( тверді, рідкі та газоподібні). Практична робота. Ознайомлення
з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі
корисних копалин.
Різноманітність корисних
копалин та використання їх людиною.
Значення корисних копалин для людини. Навчальний проект: «Шукачі скарбів».
Ґрунт.Склад ґрунту.Практична робота. Виявлення повітря та води у складі ґрунту.
Родючість - основна властивість ґрунту. Хто живе у ґрунті? Роль живих організмів в утворенні ґрунту.
Значення і охорона ґрунтів.
Самостійна
робота. Підбиття підсумків фенологічних спостережень восени. Завдання для
спостережень за природою взимку.
Узагальнення знань з теми
“Гірські породи. Грунти.”
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
01.11
04.11
08.11
11.11
15.11
18.11
22.11
25.11
29.11
|
ст.44-46
ст.47-49
ст.47-49
ст.50-51
ст.52-54
ст.55-56
ст.57
ст.58-59
|
Розділ 4.
Енергія в нашому житті ( 5/5 год.)
Знати:
-
характеризує
Сонце як невичерпне джерело енергії;
-
називає
відновлювальні джерела енергії;
-
про
перетворення енергії Сонця в інші джерела енергії.
Вміти:
-
знаходить
інформацію й готує у групах розповідь;
-
застосовує
знання для охорони природи і збереження тепла та електроенергії у побуті.
24
25
26
27
28
|
1
2
3
4
5
|
Паливні корисні копалини (
вугілля, нафта, газ, торф) та їхнє використання людиною.
Сонце, вітер і вода -
невичерпні джерела енергії та їхнє використання людиною.
Поняття про збереження
тепла та електроенергії у побуті. Самостійна
робота.
Навчальний проект: «Як зберегти тепло і світло в нашому домі».
Узагальнення
знань з теми “Сонце — джерело енергії на Землі”. Контрольна робота № 2 з тем “Корисні копалини. Грунти”,
"Енергія в нашому житті”. ТБ
|
1
1
1
1
1
|
02.12
06.12
09.12
13.12
16.12
|
ст.62-67
ст.68-75
ст.76-77
ст.78-79
|
Розділ 5. Живі організми та середовища їхнього
існування (3/2год).
Знати:
-
має
уявлення про віруси;
-
способи
розмноження рослин; рослини і тварини рідного краю, які потребують охорони;
правила поведінки у природі; умови розвитку рослин.
Вміти:
-
наводить
приклади квіткових і хвойних рослин своєї місцевості, культурних рослин; диких
і свійських тварин;
-
порівнює
хвойні і квіткові рослини, встановлює їх відмінність.
№ п/п
|
№ в темі
|
Тема уроку
|
Кіль-кість годин
|
Дата
|
Забезпечення
|
|
за планом
|
корекція
|
|||||
29
30
|
1
2
|
Рослини – живі
організми. Різноманітність рослин. Хвойні та квіткові рослини. Практична робота. Розпізнавання
квіткових рослин за наочністю.
Хвойні рослини.
|
1
1
|
20.12
23.12
|
ст.82-87
ст.88-89
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий